1 Şubat 2007 Perşembe

ADNAN DURMAZ: Zamanın Son Ateşbazı



ZAMANIN SON ATEŞBAZI 



                                       DESEN: ADNAN DURMAZ



-1-

O yorgun üveyiktir sesim uzak çalılıklarda
Vahşi bir yalnızlıkta ilkel bir suskunlukta
Akşamları kekreleşmiş buruk esrime
Bir bozlağın yamacında büyüyen kekiktir sesim
Bütün ağlamaların en gül yeridir
Nasıl olsa duyamazsın  

Devasa bir ıssızdır ömür
Kerpiç yalnızlıklarda atım tökezir
Bir yıldız ürpertisidir hüznüm
Bulut kamaşmasıdır
Her adımda yalnızlığın toz burgaçları
Bakışımda kan dökülmüş şafaklar
Uzaklığım sabırlardan dağ olmuş da dağlanmış
Yaralıyım ben ey
Nasıl olsa saramazsın  

Kaç ömür seni bekledim sabrın yamaçlarında
İşledim ne günah varsa
İçimde taşıdım cellatlarımı
Her günü çarmıhta ömrüm
Ben seni binyıllardır bekledim
Bütün ıssızları vatan kılarak hüzne
Sana dizeler yolladım kalbimin varaklarında
Zamanlar ötesinden
bilemezsin  

Beni sende terk etmişsin
Sonu gelmez gökyüzünde yurtsuz bir turna gibi
Acıdır kanırtır aşkı
Aşk ki
Ankalar ateşidir parmaklarımda
Ben ki zamanın son ateşbazı
Yollarında yol yitirdim ey sevda
Sen ömür ömür uzak
Varsın bütün yağmurlar dövsün yamaçlarımı
varsın darmadağın olsun dardağan bahçeleri
Nasıl olsa gelemezsin  

-2-

Taştan ne öğrendimse onu söyledim
Ağaçtan ne duydumsa onu
Hışır hışır bir ay geçti yaprakların arasından
Kalbime inen sağanakların dilinden söyledim  

Taş taşa dulda olur zemheri çıktığında
Mayısta kuş kuşun yüzüne öter
Yaşamak bir derin sevdanın çölleriydi ey yar ey
Sonu gelmez yolların dilinden söyledim
Bülbül dikene ne söylerse onu
Bir turna katarı düşüm
Tipilerde yol yitirip ölen var ya
Bu dünya zindanında ömür çürüten
Demir çürüten
Ölürken ağlayanın gözyaşıyla söyledim
Üç turna kalktı tam da oradan
Üç ateş damlası uçmakta hala
Benim dilim bu ey yar ey yar
Ben aşkı paramparça yüreğimle söyledim  

Kuş kadar masum
Kuzu kadar günahsız
Öyle üryan düştük ay yar ay
Lakin puşt bir zulüm iklimi devran
Kırıla kırıla öğrendim
Ateşten sözlerle söylemeyi ahımı  

Aşkım bir isyan patlamasıdır gayri
Yüreğim
Dünyayı yıkmak üzredir
Demiri kıran öfkeler umanıyım
Karınca ne öğretmişse oydu türküm oysa
Kuşun sevinciydi
Ananın ninnisiydi
Kan içinde koydular  

Üç turna kalkar ölüsü ağlayan ülkenin gözlerinden
Gayri ateşler ilmini bildim
Bin öldüm
Geri geldim
Ateş suretindeyim 

Gayri aşkı yana yana
Yaka yaka söylerim
Başka dilim yok benim 




ADNAN DURMAZ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder